- Tovar si skontrolujte ihneď po dodaní (množstvo, kvalitu, obsah).
- V prípade poškodenia vrchného obalu spíšte s kuriérom, resp. poštovým doručovateľom reklamačný protokol (v tomto prípade zodpovedá doručovateľská spoločnosť).
- Ak nezodpovedá dodaný tovar (množstvo, kvalita, obsah) Vašej objednávke, resp. tovar má vady na materiály, alebo funkčnosti vyplňte reklamačný protokol na stránke www.saubersk.sk a tovar nám zašlite poštou čo najskôr (do 3 pracovných dní od prevzatia) na adresu : SAUBER SK, Rázusova 2, 949 01 Nitra, Slovenská republika spolu s vyplneným reklamačným protokolom, dokladom o kúpe, prípadne faktúrou, návodom na použitie, záručným listom, ak je to možné tak v pôvodnom obale, zbavený nečistôt späť na vyššie uvedenú adresu. V prípade, že sa potrebujete poradiť kontaktujte nás na telefónnom čísle: Tel.: +421 905 506962, alebo nám napíšte sauber@saubersk.sk
- Po obdržaní tovaru, jeho kontrole Vás budeme bezodkladne informovať o vybavení Vašej reklamácie (pre rýchlosť komunikácie nechajte na seba kontakt (mail, prípadne mobil).
- Reklamácia môže byť vybavená týmito spôsobmi:
a) odovzdaním opraveného výrobku,
b) výmenou výrobku,
c) vrátením kúpnej ceny výrobku,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
e) písomnou výzvou na prevzatie plnenia,
f) odôvodnené zamietnutie reklamácie
a to ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zhodnotenie, resp. posúdenie stavu výrobku, alebo služby, rozhodne dodávateľ najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia zo strany odberateľa a o výsledku bude odberateľ vyrozumený buď písomne poštou, resp. e-mailom.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej nemohol odberateľ tovar využiť z dôvodu, za ktorý nesie zodpovednosť dodávateľ.
Záruka a reklamácie
- 6.1 Záruku na tovar dodávateľ poskytuje podľa všeobecne záväzných právnych predpisov alebo po dobu uvedenú v záručnom liste, ktorá však nie je kratšia ako zákonná záručná lehota. Ak nie je dohodnuté inak, je záručná doba pri všetkých tovaroch 24 mesiacov, okrem dielov, ktoré svojou povahou a určením patria do skupiny spotrebných náhradných dielov, kedy je záručná doba určená druhom tovaru alebo vzájomnou dohodou.
- 6.2 Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru odberateľom.
- 6.3 Poskytnutá záruka sa vzťahuje na vady materiálov alebo výroby tovarov, ktoré sa vyskytli napriek tomu, že tovar bol použitý obvyklým spôsobom a za obvyklých okolností alebo iné vady, ktoré neboli spôsobené neodborným alebo nešetrným zaobchádzaním, použitím tovaru v rozpore s jeho účelom alebo návodom, mechanickým poškodením, opotrebovaním, alebo živelnými pohromami.
- 6.4 Poskytnutá záruka sa vzťahuje len na tovar zakúpený od dodávateľa.
- 6.5 Dodávateľ neposkytuje náhradu škody v prípade vzniku ďalších škôd spôsobených vadami tovaru, ak tovar, alebo dielo boli ďalej používané po zistení vady.
- 6.6 Odberateľ je povinný prezrieť si preberaný tovar. Prípadnú zjavnú vadu, mylné dodanie iného tovaru než bolo zmluvne dohodnuté, dodanie tovaru v inej skladbe alebo v inom množstve, alebo mylne uvedenú cenu tovaru než bolo zmluvne dohodnuté je odberateľ povinný bezodkladne, najneskôr v deň doručenia reklamovať písomnou formou po dodaní a prevzatí tovaru a dokladu k uvedenému tovaru. V prípade, že odberateľ neuplatní takúto reklamáciu v stanovenej lehote potvrdzuje, že druh tovaru, množstvo, skladbu a cenu tovaru akceptuje. Poškodenie vzniknuté pri doprave je nutné uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodenie tovaru odberateľ zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru. Reklamácie poškodeného tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil odberateľ pracovníkovi kuriérskej služby, nebudú dodávateľom uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude odberateľovi poskytnuté.
- 6.7 Reklamáciu s presným popisom vady si odberateľ uplatní priamo u dodávateľa na adrese SAUBER SK , RÁZUSOVA 2, 949 01 NITRA, Slovenská republika.
- 6.8 Odberateľ je povinný spolu s reklamáciou predložiť aj kópiu dokladov o kúpe (doklad o zaplatení, resp. dodací list, faktúru). Reklamácie tovaru, ktoré neboli kúpené priamo u dodávateľa nebudú akceptované. K reklamácii je nutné vyplniť reklamačný protokol nachádzajúci sa na stránke www.saubersk.sk K reklamačnému protokolu odberateľ pripojí reklamovaný tovar, zbavený nečistôt, so zreteľne vyznačenou vadou, ktorá má byť predmetom reklamácie, resp. jednoznačný a technicky presný popis vady tovaru, prípadne fotodokumentáciu zaslanou formou emailu na sauber@saubersk.sk
- 6.9 Nároky zo záruky bude dodávateľ akceptovať len ak tieto boli u neho uplatnené bezprostredne po zistení vady, najneskôr do konca záručnej doby.
- 6.10 Pri uznanej reklamácii a v rámci záruky, ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol byť riadne a bez závad užívaný, má odberateľ právo na bezplatnú výmenu tovaru alebo právo odstúpiť od zmluvy. Pri takomto odstúpení odberateľa od zmluvy mu vzniká nárok na peňažný dobropis v plnej výške fakturovanej a skutočnej zaplatenej ceny. Pri bezplatnej výmene alebo odberateľom uplatnenom práve odstúpiť od zmluvy má dodávateľ právo na vrátenie reklamovaného tovaru. Ak cena reklamovaného tovaru nebola v čase reklamácie v plnej výške uhradená, má dodávateľ právo tovar zadržať u seba až do zaplatenia dlhu, vrátane jeho príslušenstva.
- 6.11 O spôsobe vybavenia reklamácie podľa zákona č. 250/2007 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa v platnom znení § 2 písmeno m) je dodávateľ povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zhodnotenie, resp. posúdenie stavu výrobku alebo služby , rozhodne dodávateľ najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia zo strany odberateľa a o výsledku bude odberateľ písomne vyrozumený, resp. e-mailom. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej nemohol odberateľ tovar využiť z dôvodu, za ktorý nesie zodpovednosť dodávateľ.
- 6.12 Postup reklamácie a spôsob odstránenia vád tovaru rieši Reklamačný poriadok, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.
V Nitre , dňa 01.04.2018